24 ماده نشاط آور

4- تخم مرغ

صبح ها معمولاً خوردن صبحانه با عجله و شتاب همراه است و حتی در بسیاری از موارد حذف می شود! اما به راحتی می توان با خوردن یک عدد تخم مرغ ، انرژی مورد نیاز بدن را تأمین کرد . کافی است آن را با یک لیوان آب پرتقال همراه کنیم تا روزی پرنشاط ، پرانرژی و به دور از هر گونه خستگی در پیش داشته باشید .

 

5- آب گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از انواع اکسیدان هاست که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند . پتاسیم موجود در آب گوجه فرنگی ، سردرد ، خستگی و خواب آلودگی را از بین می برد . آب گوجه فرنگی ، املاح معدنی مورد نیاز بدن را تأمین می کند .

 

6- سوپ

خوردن یک کاسه سوپ در هفته عملکرد کبد را ارتقا می دهد . سوپ غذایی است که نه تنها حاوی مواد غذایی مغزی است ، آب بسیاری هم دارد و باعث بهبود عملکرد سیستم گوارش بدن می شود . همچنین انواع پروبایوتیک موجود در سوپ ، دلیل دیگری است برای ارتقای عملکرد سیستم هاضمه بدن .

 

7- سیر

اکثر افراد از سیر به خاطر بوی بد آن فراری اند ، اما همین سیر است که مبارز سرسخت انواع سرطان هاست . خواص دارویی موجود در سیر ، باعث جلوگیری از رشد هر گونه سلول سرطانی می شود .

 

8- زنجبیل

زنجبیل یکی از بهترین مواد غذایی است که با خستگی و خواب آلودگی مبارزه می کند . قابل توجه خانم های بارداری که صبح ها حالت تهوع دارند! با مصرف زنجبیل می توانند این حالت را به حداقل برسانند . البته حواس تان باشد که زنجبیل تازه ، معده خالی را تحریک می کند؛ به همین خاطر ، بهتر است زنجبیل را با شکم خالی مصرف نکنید .

 

9- نعنا

نعنا دارای خواص دارویی بسیاری است؛ به همین خاطر از عصاره این گیاه معجزه آسا در بسیاری از داروها استفاده می شود . مکمل های حاوی روغن یا عصاره نعنا یا کپسول و انواع چای آن نیز در حفظ سلامت بدن مؤثر است .

 

10- موز

بارها و بارها شنیدده ایم که موز سرشاز ار انواع خواص مفید است . تحقیقات نشان داده ، ویتامین B6 به میزان زیادی خستگی و خواب آلودگی را از بین می برد و انرژی مورد نیاز بدن را تأمین می کند . موز سرشار از B6 است و منبع غنی پتاسم نیز محسوب می شود .

 

11- بی کربنات سدیم

نوشیدن محلول یک قاشق چایخوری بکینگ پودر و یک لیوان آب ، به سرعت خواب آلودگی را از چشمان شما دور می کند . اگر هم هضم غذا برایتان سخت است و ترش می کنید ، می توانید با نوشیدن این محلول ، مشکل را رفع کنید .

 

12- گلابی وحشی

یکی از عوامل بوی بد دهان ، خشکی آن است . نتایج تحقیقیی که در دانشگاه کالیفرنیا صورت گرفته ، نشان می دهد که مصرف گلابی باعث رفع خشکی دهان می شود . گلابی همچنین سرشار از پتاسیم و انواع ویتامین ها است .

 

13- کاهو

اسیدفولیک برای تولید انرژی و ساخت گلبول های قرمز و ترمیم سلول های آسیب دیده لازم است و کاهو سرشاز از این اسید است . آب کاهو نیز محلول بسیار ایده آلی برای رفع چین و چروک و لک روی پوست است . از قدیم الایام هم که گفته اند : کاهو غذای فلاسفه است .

 

14- مارمالاد

اکثر بچه ها عاشق مارمالاد هستند . مارمالاد انواع میو ها به خصوص توت فرنگی ، شاتوت و تمشک سرشاز از آنتی اکسیدان است که برای مبارزه با رادیکال های آزاد مفید هستند . شما می توانید مارمالاد را با نان تست همراه یک لیوان آب پرتقال به عنوان یک صبحانه کامل مصرف کنید .

 

15- دارچین

مصرف دارچین به عنوان ادویه در غذاها ، میزان قند خون را تنظیم می کند . تحقیقات نشان داده که دارچین باعث تعدیل گلوکز بالا در خون می شود و در کاهش کلسترول بالا نیز مؤثر است .

 

16- ماست طبیعی

ماست حاوی ویتامین B6 است که معمولاً به میزان کمی در سایر مواد پیدا می شود . خوردن روزانه یک کاسه ماست ، جوانی شما را نگاه می دارد . همچنین ماست سرشار از انواع آنتی اکسیدان هاست که با رایکال های آزاد مبارزه می کند .

 

17- عسل

عسل مبارز سرسخت خستگی و خواب آلودگی است . این ماده غذایی ، سدیم و پتاسیم مورد نیاز بدن را تأمین می کند و خوردن یک قاشق عسل هنگام صبحانه ، انرژی مورد نیاز روزانه تان را تأمین می کند .

 

18- سوسیس

اکثر مادران هنگام خوردن صبحانه با فرزندان شان مشکل دارند و دائماً باید با آنها سرو کله بزنند تا یک لقمه صبحانه بخورند . خب شاید خوردن یک عد سوسیس گریل شده ، باعث شود اشتهای فرزندتان باز شود! خیلی از بچه ها خوردن غذاهای گرم را ترجیح می دهند .

 

19- ماهی تن

البته مصرف ماهی تازه چیز دیگری است ، اما اگر زمان کافی برای پخت یک خوراک ماهی ندارید ، می توانید کنسرو ماهی تن را جایگزین آن کنید . ماهی سرشار از امگا3 و برای سلامت پوست و سیستم ایمنی بدن مفید است .

 

20- تخم کدو

چربی مفید در این دانه روغنی باعث تأمین چربی سفید می شود و به عملکرد عروق کمک می کند . تنها 32 گرم از این دانه ها حاوی 60 درصد منیزیم است که به عملکرد سلول های عصبی نیز کمک می کند . بد نیست به جای مصرف تنقلاتی که فاقد ارزش غذایی هستند ، این دانه ها را جایگزین کنیم .

 

21- غذاهای دریایی

بسیاری ، از خوردن غذاهای دریایی مانن انواع ماهی ، میگو و صدف لذت نمی برند و حتی از خوردن آنها فراری اند ، اما شاید باورکردنی نباشد که ارزش غذایی گوشت سفید (به خصوص گوشت ماهی) در مقایسه با گوشت قرمز چندبرابر است . حتماً در برنامه غذایی هفتگی تان مصرف 2 وعده غذای دریای را بگنجانید .

 

22- مکمل ها

مصرف مکمل های امگا3 نه تنها در حفظ سلامت پوست مؤثر است بلکه خواب آلودگی ، سردرد و سرگیجه صبح گاهی را از بین می برد . مکمل های امگا6 هم چربی مورد نیاز و مفید بدن را تأمین می کنند .

 

23- رزماری

این گیاه دارویی سالیان سال است که در اروپا برای رفع سردرد ، سرگیجه و خواب آلودگی استفاده می شود . رزماری میزان جربان خونی که به مغز راه پیدا می کند را کنترل می کند . خانم هایی که درهای ناشی از عادت ماهانه دارند ، می تواند با نوشیدن جوشانده این گیاه ، دردشان را تسکین دهند .

 

24- فلفل

فلفل برخلاف انتظار ، خواص دارویی دارد که باعث ترشح اندورفین شده و سردرد و خواب آلودگی را رفع می کند . پودر فلفل همچنین باعث بهبود و ارتقای عملکرد سیستم عصبی بدن می شود . جالب است بدانید ، هندی ها بر این باروند که مصرف فلفل ، طول عمرشان را چندبرابر می کند .

/ 0 نظر / 2 بازدید