پانـزده مـاده خـوراکی برای تسکیـن دردها

1- گرفتگی عضله پا = آب گوجه فرنگی :

نتایج تحقیقات نشان می دهد از هر ۵ نفر حداقل یک نفر به طور دائم دچار گرفتگی عضله پا می شود . علت این ناراحتی کمبود پتاسیم و کلسیم است . با مصرف روزی حدود یک پیمانه آب گوجه فرنگی که سرشار از پتاسیم است ، خطر بروز گرفتگی های دردناک عضله در عرض ۱۰ روز کاهش می یابد .

2- درد سینه = دانه کتان :

نتایج بررسی های اخیر نشان می دهد ، افزودن ۳ قاشق غذاخوری دانه کتان آسیاب شده به غذای روزانه ، در عرض ۱۲ هفته درد سینه زنان را کاهش می دهد . محققان معتقدند ، فیتواستروژن موجود در دانه کتان مانع از بالا رفتن میزان استروژن که درد سینه را ایجاد می کند ، می شود .

3- آفت یا زخم دهان = عسل :

روزی ۴ بار کمی عسل طبیعی را روی آفت یا زخم ها بمالید تا از بین برود . استفاده از عسل روند درمان آفت را ۴۳ درصد سرعت می بخشد . محققان می گویند : آنزیم های طبیعی موجود در عسل طبیعی ، التهاب را از بین می برد ؛ با ویروس های مهاجم مقابله می کند و التیام بافت های آسیب دیده را سرعت می بخشد .

4- سینوزیت = ترب کوهی :

سینوزیت که بسیار شایع است علاوه بر گرفتگی بینی و درد پیشانی و صورت باعث می شود بیمار احساس درد وسیع تر و بیشتری داشته باشد . به گفته محققان آلمانی ، ترب کوهی جریان خون به حفره های سینوزیت ها را تقویت می کند ، سینوزیت های گرفته را باز می کند و عفونت های سینوزیت را نسبت به اسپری های رفع احتقان سریع تر درمان می کند .

5- دردمفصل = آب :

درد پا ، زانو ، شانه و . . . را با مصرف روزی ۸ لیوان آب در عرض یک هفته برطرف کنید . به گفته محققان آب عنصر سازنده غضروف است که از قسمت انتهای استخوان و مفصل ها محافظت می کند ، مایعات موجود در بدن و دیسک های نرم در ستون فقرات را نرم و روان می کند .

6- کمردرد = انگور :

نتایج بررسی های اخیر نشان می دهد مصرف روزی یک پیمانه انگور جریان خون به بافت های آسیب دیده کمر را بهبود می بخشد . بنابراین مصرف این میوه برای بهبود جریان خون و درمان بافت های آسیب دیده کمر لازم است .

7- درد عضله = نعناع :

۳ بار در هفته ، در وان آب حاوی ۱۰ قطره روغن نعناع قرار بگیرید . آب ولرم باعث شل شدن عضله و روغن نعناع به طور طبیعی عصب را آرام خواهد کرد . تاثیر ترکیب آب ولرم و روغن نعناع در کاهش درد ۲۵ درصد بیشتر از داروهای شیمیایی است .

8- ناراحتی گوارشی = آناناس :

مصرف روزی یک پیمانه آناناس تازه ، نفخ های دردناک را در عرض ۷۲ ساعت کاهش می دهد . آناناس سرشار از آنزیمی است که با کمک به سیستم گوارشی پروتئین های دردزا در معده و روده کوچک را سریع تر می شکند .

9- درد و عفونت پا = نمک :

برای رفع درد ناخن های فرورفته در گوشت انگشت ، به طور منظم پا را در آب ولرم حاوی نمک خیس کنید تا عفونت و درد در عرض ۴ روز برطرف شود . به گفته محققان دانشگاه نمک به طور طبیعی التهاب را از بین می برد ، خاصیت ضدباکتریایی آن نیز به سرعت میکروب هایی را که باعث ورم می شود از بین می رود . کافی است در هر یک لیوان آب ولرم ، یک قاشق مرباخوری نمک اضافه کنید و روزی ۲ بار به مدت ۲۰ دقیقه پا را خیس کنید تا عفونت از بین برود .

10- درد مزمن = زردچوبه :

نتایج بررسی ها نشان می دهد ، زردچوبه نسبت به آسپرین یا ایبوپروفن در تسکین درد ۳ برابر موثرتر است . زردچوبه ۵۰ درصد از درد بیماران آرتریت را کاهش می دهد . کورکومین ، ماده فعال موجود در این ادویه ، آنزیم تولیدکننده هورمون های دردزا را متوقف می کند . کافی است روزی یک چهارم قاشق مرباخوری از این ادویه مصرف کنید .

11- علایم قاعدگی = ماست :

۸۰ درصد زنان به علایم ناراحت کننده قاعدگی مبتلا می شوند ، زیرا سیستم عصبی به بالا و پایین رفتن استروژن و پروژسترون که به طور طبیعی هر ماه رخ می دهد ، حساس است . اما با مصرف روزی ۲ پیمانه ماست این علایم ۴۸ درصد کاهش پیدا می کند . به گفته محققان ماست غنی از کلسیم است که به طور طبیعی سیستم عصبی را آرام می کند و مانع از بروز علایم دردناک می شود .

12- ناراحتی معده = ماهی :

سوءهاضمه ، سندروم روده تحریک پذیر و بیماری التهاب روده را با خوردن هفته ای نیم کیلوگرم ماهی برطرف کنید . نتایج بررسی ها نشان می دهد اسیدهای چرب موجود در ماهی به نام های "DHA" و "EPA" ، به طور چشمگیری التهاب روده ، گرفتگی عضله و درد معده را برطرف می کند . در برخی موارد همانند داروها به فرد تسکین می بخشد . "DHA" و "EPA"ضد التهابی قوی ، طبیعی و بدون عارضه است که به طور موثر عملکرد سیستم گوارشی را بهبود می بخشد .

13- گوش درد = روغن سیر :

محققان معتقدند ، مواد فعال در سیر به طور طبیعی باکتری های دردزا را از بین می برد . برای تهیه روغن سیر ، ۳ حبه سیر را در نصف پیمانه روغن زیتون به مدت ۲ دقیقه به آرامی بپزید ، صاف کنید . این روغن به مدت ۲ هفته قابل نگه داری در یخچال است .

14- درد مفصل و سردرد = گیلاس :

نتایج بررسی ها نشان می دهد از هر ۴ زن حداقل یک نفر به درد آرتریت ، نقرس و سردردهای مزمن مبتلاست . آنتوسیانین ترکیبی که رنگ قرمز به گیلاس می دهد خاصیت ضدالتهابی دارد و ۱۰ برابر از آسپرین قوی تر است . آنتوسیانین ، آنزیم های ایجادکننده التهاب در بافت ها را متوقف می کند و در نتیجه مانع از بروز دردهای متفاوت می شود . مصرف روزی ۲۰ دانه گیلاس(تازه ، یخ زده یا خشک) تا برطرف شدن درد ، توصیه می شود .

15- درد عضله = زنجبیل :

ماده ضد درد موجود در زنجبیل درد عضله ، مفصل ، سفت شدن و ورم عضله را در عرض ۲ ماه تا ۶۳ درصد کاهش می دهد . مصرف روزی حداقل یک قاشق مرباخوری خشک یا ۲ قاشق مرباخوری زنجبیل تازه برای افراد مبتلا به درد عضله توصیه می شود . 

/ 0 نظر / 14 بازدید